سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوج دانش، قدرت تشخیص اخلاقی ونمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است [امام علی علیه السلام]
زمستان 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 20
  • بازدید دیروز: 16
  • مجموع بازدیدها: 162746
    » درباره من
    زمستان 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» امام جمعه اهل سنت زاهدان: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای دینی و ملی ا

    امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی و دینی و مسوولیتی ملی و اجتماعی است که بر عهده آحاد ملت قرار دارد.

    به گزارش ایرنا، مولوی "عبدالحمید اسماعیل‌زهی" در جمع نمازگزاران اهل سنت مسجد مکی این شهر تاکید کرد: مردم باید پس از بررسی و گزینش نامزدهای اصلح به آنان رای دهند و از قوم‌گرایی و تمایلهای فامیلی پرهیز کنند.

    وی ادامه داد: رای مردم در واقع امانت الهی بوده و افراد در دادن رای به نامزدها باید نهایت دقت خود را به کار گیرند.

    خطیب جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: با وجود تصور برخی افراد که می‌گویند سیاست جز دروغ چیزی نیست، اعتقاد ما بر این است که سیاست باید بر اساس دین مداری باشد.

    او با اشاره به لزوم نظارت قوی بر انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت:
    مسوولان و مجریان انتخابات باید در حفظ آرا مردم تلاش کرده و مانع هرگونه تقلب در جریان انتخابات باشند.

    مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: تقلب در انتخابات و خیانت به رای مردم زشت‌ترین کار ممکن است و نوعی سرقت و دزدی محسوب می‌شود.

    وی تاکید کرد: مسوولان باید با هوشیاری و درایت لازم مانع تقلب و تغییر آرا مردم شوند.

    امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان از حضور نامزدهای مختلف در عرصه نام نویسی هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

    اسماعیل زهی ابراز امیدواری کرد: سایر نامزدها پس از مشخص شدن افراد اصلح در میان آنان به نفع این افراد کنار روند و زمینه همدلی و انسجام بیشتر شیعه و سنی سیستان و بلوچستان را فراهم کنند.

    او افزود: "کنار رفتن برخی داوطلبان به نفع عده‌ای دیگر نشان بلوغ سیاسی و دانش بالای این افراد است و من پیشاپیش از این عزیزان و اقوام آنان تشکر می‌کنم."
    مولوی عبدالحمید با دعوت نمازگزاران اهل سنت به شرکت پرشور در عرصه انتخابات اظهارداشت: "از همه عزیزان می‌خواهم در روز رای‌گیری در شهر زاهدان حاضر باشند و به عنوان پیش نماز اهل سنت به هیچ فردی اجازه خروج از زاهدان در روز رای‌گیری را نمی‌دهم."
    وی گفت: افراد در تبلیغ برای نامزدهای مورد نظر خود آزاد هستند اما برای رای دادن نباید به شهرهای دیگر بروند.

    امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: شرکت در انتخابات بر همه افراد واجب است و زنان نیز باید به طور گسترده در این عرصه سرنوشت ساز حضور داشته باشند.

    این روحانی برجسته سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم توجه به مقررات انتخاباتی از همه داوطلبان نمایندگی مجلس خواست در جریان رقابت قانون را مد نظر داشته باشند و هیچ فردی به دنبال خلاف قانون نباشد.

    اسماعیل زهی ایجاد امنیت پایدار را در گرو اخوت و برابری ممکن دانست و تاکید کرد: ناامنی معلول اختلاف و بدبینی است و برای برقراری امنیت پایدار باید به دنبال همدلی و تنش زدایی بود.

    وی افزود: تلاش مردم باید بر این باشد تا افرادی را به مجلس بفرستند که دلهای ما را به هم نزدیک کنند و موجب تنش و اختلاف نباشند.

    مولوی عبدالحمید از نمازگزاران اهل سنت خواست به هر وسیله ممکن موجب تشویق مردم به شرکت در انتخابات شوند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( جمعه 86/12/17 :: ساعت 5:21 عصر )
    »» امام جمعه چابهار: قطعنامه شورای امنیت تاثیری درمسیر پیشرفت ایران

    امام جمعه چابهار گفت: قطعنامه اخیر شورای امنیت، تاثیری در مسیر پیشرفت‌های ایران ندارد و صدور این قطعنامه تنها مهر بی‌خاصیتی بر این شورا زد.

    حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر افزود: در حالیکه نسل کشی و قتل عام وحشیانه در غزه بدست صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد ، این شورا حتی از ابراز تاسف هم خودداری کرده است.

    وی با اشاره به توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) از سوی برخی مطبوعات دانمارک و هلند گفت: این شورا در مقابل این هتاکی‌ها نیز هیچگونه واکنشی نشان نداده است.

    وی با تسلیت رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع ) گفت : دنیا بداند ملت مسلمان ایران با تمام وجود و اقتدار از اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهدکرد.

    امام جمعه چابهار همچنین به سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق اشاره کرد و گفت: این سفر نتایج بسیار خوبی برای دو کشور مسلمان ایران و عراق داشت و در مقابل موجب ناراحتی دشمنان اسلام شد.

    وی با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات سرنوشت ساز مجلس هشتم در روز 24اسفند ماه هستیم، گفت: نگرانی استکبار از حضور مردم در این انتخابات است، بنابراین همه وظیفه داریم با حضوری پرشور در پای صندوق‌های رای ، ایران اسلامی را در جهان سربلند و استکبار را خار و ذلیل کنیم



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( جمعه 86/12/17 :: ساعت 5:19 عصر )
    »» امام جمعه زابل مردم را به حضور باشکوه در انتخابات فرا خواند

    امام جمعه زابل مردم را به حضور حداکثری و با شکوه در انتخابات مجلس هشتم فرا خواند.

    به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید "کاظم طباطبایی" در جمع نماز- گزاران این شهر گفت: انتخابات پیش روی فرصتی مناسب است که باید بهترین استفاده را از آن برای نمایش وحدت ملی و اقتدار نظام انجام داد.

    وی بیان کرد: امروز و در شرایط حساس کنونی بیش از پیش حمایت از انقلاب، تفکر امام راحل، ولایت فقیه و در مجموع نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همگان واجب است.

    او ادامه داد: امروز روزی است که باید فداکاری کرده و همگان دین خود را به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ادا کنند.

    امام جمعه زابل گفت: انتخابات مجلس هشتم آزمون مهم دیگری پیش روی ملت بزرگ و امتحان دیده ایران اسلامی است.

    طباطبایی بیان کرد: استکبار جهانی و به خصوص آمریکای ضد بشر، ضد آزادی ، ضد انسانیت و اسراییل و ایادی آنان بدانند که به کوری چشم آنها، ملت ایران حضوری چشمگیر در پای صندوق‌های رای خواهند داشت.

    وی همچنین با محکوم کردن جنایتهای اسراییل علیه ملت مظلوم فلسطین گفت:
    کشورهای اسلامی نباید در مقابل چنین جنایتهایی سکوت کنند.

    او افزود: مسلمانان باید در مواجهه با چنین جنایتهایی بیدار شوند و از ملت ستمدیده فلسطین حمایت کنند.

    به گزارش ایرنا، امام جمعه زابل در ادامه ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به تبیین سیره، فضایل و شخصیت ارزنده ایشان پرداخت



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( جمعه 86/12/17 :: ساعت 5:18 عصر )
    »» رییس ستاد انتخابات سیستان‌وبلوچستان: تبلیغات در چارچوب مقررات ان

    رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس هشتم در چارچوب مقررات و بخشنامه‌های تبلیغاتی انجام شود.

    حسن محمدزاده فراهانی روز پنجشنب به ایرنا گفت: نامزدهای مجلس شورای اسلامی باید در چارچوب قانون و اخلاق اسلامی و به دور از هرگونه تخریب و اهانت تبلیغات کنند.

    وی گفت: اکنون با تلاش مسوولان سیستان و بلوچستان شرایط خوبی برای برپایی انتخاباتی سالم و اخلاقی در فضایی آرام فراهم شده است.

    معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای جمع‌آوری آرا مردم در این استان هزار و ? 253?شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

    او بیان کرد: از این تعداد ? 526?شعبه ثابت و ? 727?شعبه سیار است.

    وی اظهار داشت: به منظور برگزاری هرچه مطلوبتر انتخابات ? 24?هزار نیرو شامل پشتیبانی، عوامل اجرایی، محافظ و غیره در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

    او ادامه داد: با توجه به تایید صلاحیت گسترده و حضور گروه‌ها و افراد مختلف در میان نامزدها، پیش‌بینی می‌شود شمار شرکت‌کنندگان در این دوره از انتخابات بطور چشمگیری در مقایسه با گذشته افزایش یابد.

    فعالیت تبلیغات رسمی نامزدهای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور از نخستین ساعتهای بامداد پنجشنبه آغاز شد.

    ? 78?نامزد نمایندگی این استان در شش حوزه اصلی و ? 31?حوزه فرعی برای کسب هشت کرسی در مجلس با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

    داوطلبان که از روز ? 16?تا ? 22?اسفند ماه امسال برای تبلیغات خود فرصت دارند در ساعتهای نخست صبح همزمان با بازگشایی ستادهای انتخاباتی، عکس، پوستر، کاغذ نوشته و بنر تبلیغی خود را در اختیار مردم قرار دادند.

    با وجود اینکه امروز نخستین روز آغاز فعالیتهای رسمی تبلیغاتی نامزدها است بیشتر کاندیداها در سیستان و بلوچستان ستادهای مرکزی خود را دایر کرده‌اند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/12/16 :: ساعت 12:28 عصر )
    »» حضور گسترده در انتخابات باعث تقویت وحدت مردمی و قدرت نظام می‌شود

    فرماندار زابل گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب تقویت وحدت مردمی و افزایش اقتدار نظام در عرصه جهانی می‌شود.

    حسین کیخا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور حداکثری مردم، کشور و نظام را در مقابل توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

    او تاکید کرد: همه مردم که استقلال کشور و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آنان مهم‌و حیاتی است باید با حضور پرشور و گسترده در انتخابات مجلس به وظیفه ملی و دینی خود عمل کنند.

    وی ادامه داد: انتخابات همواره در نظام جمهوری اسلامی که برآمده از رای است سرنوشت‌ساز بوده و این رویداد فرصتی فراهم می‌کنند که مردم با آگاهی و بینش بالای خود افراد توانمند را گزینش کنند.

    فرماندار زابل تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی مجلس هم باید به دور از تخریب یکدیگر در فضایی آرام و قانونمند به تبلیغ ویژگیها و توانایی خود بپردازند تا مردم بهترین گزینه‌ها را برای ورود به عرصه قانونگذاری و نظارتی انتخاب کنند.

    وی عدالت محوری، دلسوزی، تدین، پایبندی به خدمت، داشتن تخصص و تجربه کافی، خدا و ولایت محوری و نیز برخورداری از تواناییهای مختلف را از ویژگیهای نامزدهای اصلح انتخابات ذکر کرد.

    فرماندار زابل گفت: گزینش داوطلبانی که از این ویژگیها بهره‌مند باشند در نهایت باعث تشکیل مجلسی کارآمد و موثر در مقوله قانونگذاری و توسعه و آبادانی کشور می‌شود.

    او افزود: مجلس قوی و کارآمد به عوامل و فاکتورهایی نیاز دارد که از مهمترین آنها وجود نیروهای خدمتگزار، خلاق و معتقد به عدالت اجتماعی است.

    وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در رویکردهای خود به مباحث و مسایل کلان توجه و نباید فکر و اندیشه خویش را محدود به مسایل خرد و کم‌اهمیت نکنند.

    او بیان کرد: قوه مقننه یکی از قوای مهم کشور است که نمایندگان آن با انتخاب و رای مردم باید در تصمیم‌گیریها و تصمیم‌سازیهای خود بگونه‌ای اقدام کنند که هم رضایت خدا، مقام معظم رهبری و ملت را به دنبال داشته باشد.

    فرماندار زابل افزود: مردم همواره ثابت کرده‌اند که در عرصه و رویدادهای سیاسی بسیار فهیم و آگاه عمل می‌کنند و با گزینش افراد اصلح، کارآمد و شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه و هدف شوم دشمنان ناکام خواهند گذاشت



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/12/16 :: ساعت 12:25 عصر )
    »» 74نامزد نمایندگی مجلس هشتم در سیستان و بلوچستان تایید صلاحیت شدن

    رییس دفتر شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: 74نامزد از 158داوطلب نمایندگی هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تایید صلاحیت شدند.

    "علیرضا کیخا" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد 68نفر رد صلاحیت و 16نفر انصراف داده‌اند.

    به گزارش ایرنا، رییس ستاد انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: برای جمع‌آوری آرا مردم این استان یک هزار و 253شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

    "حسن محمدزاده فراهانی" بیان کرد: از این تعداد 526شعبه ثابت و 727شعبه سیار است.

    وی اظهار داشت: به منظور برگزاری هرچه مطلوبتر انتخابات 24هزار نیرو شامل پشتیبانی، عوامل اجرایی، محافظ و غیره در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

    او ادامه داد: با توجه به تایید صلاحیت گسترده و حضور گروه‌ها و افراد مختلف در میان نامزدها، پیش بینی می‌شود شمار شرکت‌کنندگان در این دوره از انتخابات بطور چشمگیری در مقایسه با گذشته افزایش یابد.

    معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: نامزدهای تایید شده می‌توانند از 16اسفند تا 24ساعت پیش از زمان رای‌گیری تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهند.

    وی بیان کرد: انتخابات در این استان به صورت مکانیزه و نیز سنتی برگزار می‌شود بطوریکه در شعبه‌هایی که امکان ارتباط با رایانه و اینترنت باشد از این روش و شعبه‌هایی که فاقد برق و دسترسی به اینترنت هستند، سنتی انجام می‌شود.

    سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با 5/2میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/12/15 :: ساعت 1:17 عصر )
    »» ? 265?هزار تن کالا از طریق گمرگ سیستان و بلوچستان صادر شد

    ناظر گمرکهای سیستان و بلوچستان گفت: امسال حدود ? 265?هزار تن انواع کالا توسط گمرکها و بازارچه‌های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شده است.

    محمود براهویی‌نژاد روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: ارزش دلاری این مقدار کالا بیش از ? 92?میلیون و ? 250?هزار دلار است.

    وی آهن قراضه، میوه خشک، قیر، انواع محصولهای پتروشیمی، روغن، گریس، زیره و موادغذایی را از جمله اقلام صادر شده طی این مدت ذکر کرد.

    او ادامه داد: در این مدت همچنین بیش از یک میلیون و ? 206?هزار تن کالا از طریق مرزهای قانونی سیستان و بلوچستان وارد کشور شده است.

    وی اظهار داشت: عمده کالاهای وارداتی به استان سیب زمینی، کالاهای صنعتی و خانگی، چای سیاه، زردچوبه، دام زنده، کنجد، شکرخام و گازوییل بوده است.

    او افزود: این مقدار کالا با ارزش بیش از ? ????میلیون و ? 805?هزار دلار وارد کشور شده است.

    مدیرکل گمرک زاهدان بیان کرد: در راستای خدمت رسانی به مسافران بیش از ? 70?هزار نفر از خدمات ارایه شده توسط گمرکهای سیستان و بلوچستان استفاده کرده‌اند.

    او ادامه داد: در این مدت هفت هزار و ? ???فقره پرونده قاچاق کالا نیز به ارزش ? 186?میلیارد و ? 274?میلیون ریال تشکیل شده است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/12/14 :: ساعت 11:23 صبح )
    »» سیستان و بلوچستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

    سیستان و بلوچستان سرزمینی گسترده از هامون تا پهنه آبهای نیلگون دریای عمان با قامتی به بلندای کوه تفتان در کویری گرم و آرام به تفتیدگی صداقت و بردباری مردمانش که صبر را بر لوح فرهنگ خویش حک کرده‌اند، آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شده است.

    مردمان خونگرم، میهمان نواز و با صلابت این دیار در آستانه سال نو برای میهمان داری از مسافران نوروزی لحظه شماری می‌کنند.

    استان پهناور سیستان و بلوچستان با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان و وجود آثار متعدد تاریخی، چشمه سارها، ساحل زیبا با مناظر دیدنی وبازارهای منطقه آزاد تجاری چابهار چشم انتظار مسافران نوروزی است.

    دریای آرام با غروب دل انگیز خورشید در چابهار، سواحل دریای عمان با چشم اندازهای زیبا، منابع و آبگیرهای چاه نیمه زابل با پرندگان و سایر حیوانات وحشی، آثار ارزشمند باستانی و تاریخی متعلق به پنج هزار سال پیش و دوره‌های بعد از آن و آتشفشان نیمه فعال تفتان با مناظر زیبای حاشیه آن از جاذبه‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود.

    سیستان زادگاه رستم دستان با آثار تاریخی بسیار از جمله شهرسوخته، مجموعه کوه خواجه، دهانه غلامان، قلعه رستم، میل قاسم آباد، زیارتگاه بی بی دوست و آتشکده کرکوه با مردمان میهمان نواز، آغوش مهربانی برای مسافران نوروزی گشوده است.

    کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان با ? 4050?متر ارتفاع معروف به "بام شرق ایران" در محدوده مرکزی بلوچستان نزدیکی شهر خاش و روستاهای سرسبز حاشیه آن با درختان مختلف میوه که رفته رفته در حال شکوفه زدن هستند از دیگر جلوه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شود.

    تفتان سرفراز با صخره‌های سنگلاخی، باغهای سرسبز و چشمه سارهای متعدد همواره مورد توجه کوهنوردان و دوستداران طبیعت بکر بوده است.

    رودخانه سرباز زیستگاه تنها گونه تمساح بومی و پوزه کوتاه ایران، باغهای مرکبات و میوه‌های گرمسیری پرتقال، لیمو شیرین و ترش، گواوا، پاپایا، انبه و موز در حاشیه این رودخانه چشم انتظار میهمانان نوروزی است.

    منطقه سرسبز و با نشاط و قلعه‌های تاریخی و دیدنی بمپور و ایرانشهر، جنگلهای نخل سراوان و باغهای متعدد سرباز، راسک و نیکشهر نیز سفری شیرین و فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

    در جنوبی‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان نیز بنادر چابهار و کنارک واقع در ساحل نیلگون دریای عمان که به واقع نام "چهار بهار" همیشه سبز و باطراوت زیبنده آن است علاوه بر برخورداری از بازارهای زیبای منطقه آزاد تجاری صنعتی با کالاهای متنوع، مناظر دیدنی و دلنشین، اماکن تاریخی جذاب همچون امامزاده غلام رسول، قلعه تاریخی پرتغالیها و قلعه تیس را در خود جای داده است.

    در این میان دستگاه‌های مختلف اجرایی سیستان و بلوچستان نیز با تشکیل ستاد ویژه استقبال از میهمانان نوروزی تلاش برای فراهم کردن امکانات رفاهی و تجهیزات مورد نیاز آنان را شروع کرده‌اند.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان وبلوچستان گفت: به منظور رفاه حال مسافران نوروزی استان پیش فروش بلیط اتوبوس‌ها از اوایل اسفندماه آغاز شده است.

    "علیرضا مجرد" بیان کرد: ناوگان حمل و نقل مسافر شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری آماده خدمات دهی به مسافران هستند.

    وی اظهار داشت: در ایام نوروز هیچ گونه کمبود اتوبوس وجود نخواهد داشت.

    وی از عموم مسافران خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به دفتر نظارت مستقر در ترمینال مسافری و ستاد مرکزی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها گزارش دهند.

    "شهنوازی" مدیرکل راه و ترابری سیستان و بلوچستان نیز گفت: علاوه بر گشت زنی گروههای تعمیراتی و امداد رسانی این اداره، راهدارخانه‌های بین راهی استان هم آماده اسکان موقت مسافران آسیب دیده احتمالی خواهند بود.

    رییس دانشگاه زابل نیز گفت: مجتمع بزرگ تحقیقاتی، پژوهشی و تفریحی چاه نیمه زابل به عنوان بزرگترین و زیباترین مجتمع فرهنگی تفریحی جنوب شرق کشور و در کنار آبهای فیروزه‌ای چاه نیمه‌های سیستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

    قنبری بیان کرد: این مجتمع همه ساله بویژه در ایام نوروز میزبان شماری زیادی از مسافران است.

    وی اظهار داشت: مجتمع بقیه الله الاعظم(عج) چاه نیمه با امکانات تفریحی رفاهی مناسب از قبیل فضای سبز مشجه و دیدنی، باغ وحش تحقیقاتی، موزه تاریخ طبیعی، دریاچه قو، خارخانه‌های سنتی، میادین ورزشی و مزارع و باغات مختلف به صورت رایگان میزبان مهمانان نوروزی و بازدیدکنندگان است.

    رییس سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان نیز از آغاز اجرا طرح نظارتی ویژه نوروز در این استان خبر داد.

    "ایرج حسن‌پور" بیان کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز ? 87?از ? 12?اسفند در تمامی شهرستانهای سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

    وی جلوگیری از افزایش قیمتها و تنظیم بازار در روزهای پایانی سال را از مهمترین اهداف اجرای این طرح نظارتی عنوان کرد.

    رییس سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه نوروز به مدت ? ???روز ادامه دارد.

    حسن پور ادامه داد: با اجرا این طرح، نظارت و بازرسی از فروشگاههای زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار، پایانه‌های مسافربری، واحدهای عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، میوه، آجیل، شیرینی و سایر واحدها افزایش می یابد.

    وی افزود: اجرا طرح ویژه نوروزی باعث جلوگیری از سو استفاده برخی افراد سودجو شده و مردم با اطمینان خاطر بیشتری خرید خواهند کرد.

    وی از مردم استان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گران فروشی ، درج نکردن قیمت و کم فروشی مراتب را با شماره ? 124?بازرسی سازمان بازرگانی اطلاع دهند.

    معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: محورهای ارتباطی این استان برای رفاه حال مسافران نوروزی ایمن‌سازی شده است.

    "مهدی صفدری" بیان کرد: به منظور بهبود و ارتقا ایمنی جاده‌ها و شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان در آستانه سال نو نشستی با حضور مسوولان دستگاه‌های دست اندرکار برگزار شد.

    وی تاکید کرد: مسافران، سفیران شادی و نشاط برای سیستان و بلوچستان هستند لذا باید امکانات رفاهی لازم برای آنان فراهم شود.

    معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کاهش تصادفهای جاده‌ای، روان‌سازی ترافیک، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، تامین روشنایی و سرویس بهداشتی در اتاقکهای بین راهی( کانکس) و سوخت مورد نیاز برای مسافران نوروزی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

    وی اظهار داشت: تمام پیش‌بینی‌های لازم برای رفاه حال مسافران و مردم در تعطیلات نوروزی انجام شده است.

    او ابراز امیدواری کرد با تدابیر اندیشیده شده امسال تصادفهای جاده‌ای کاهش یافته و آسیب شناسی موثرتر از گذشته انجام شود.

    وی نصب چراغ‌گردانهای آبی در جاده‌ها و تاثیر زیاد آن برای جلوگیری از تصادفهای جاده‌ای و برقراری گشتهای نامحسوس برای کنترل تخلفهای رانندگان را مهم و اساسی دانست.

    معاون امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان اظهار داشت: با توجه به تاثیر روانی گزارش تلفات حوادث جاده‌ای و پیامدهای ناخوشایند آن در ایام نوروز هیچ دستگاهی مجاز به ارایه آمار تلفات نیست و اطلاع‌رسانی فقط از طریق مرکز انجام می‌شود.

    وی بیان کرد: با توجه به آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز توسط کارشناسان و میزان مرگ و میر بالا در آنها، طرح مسدود کردن این مسیرها بطور موقت در ایام نوروز اجرا می‌شود.

    فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان نیز گفت: به منظور کاهش تصادفات در مناطق پرخطر، چشم گربه‌ایهای عرضی، سرعت گیرهای دو سانتیمتری، تابلوهای راهنما و علایم ثابت در جاده‌ها نصب شده است.

    سرهنگ "اردوان قاسمی" بیان کرد: برای رفاه حال مسافران نوروزی تمهیدهای لازم از جمله افزایش ایستگاههای اورژانس جاده‌ای، نصب چراغهای آبی رنگ در اتاقکهای بین راهی، هماهنگی با امداد خودروها، نصب ? 22?دستگاه سرعت سنج و سایبان با سکو در جاده‌ها پیش بینی و اجرا شده است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/12/14 :: ساعت 11:15 صبح )
    »» دانشگاه سیستان و بلوچستان دومین دانشگاه پرجمعیت کشور است

    رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه پس از تهران به لحاظ داشتن جمعیت دانشجویی دومین دانشگاه کشور است.

    دکتر "احمد اکبری" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:


    ? 20?هزار دانشجو در ? 250?گرایش مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

    وی اظهار داشت: از این تعداد ? 150?نفر در دوره دکترا، دو هزار نفر کارشناسی ارشد، حدود ? 18?هزار نفر کارشناسی و ? 300?نفر کاردانی در ?14? دانشکده دانشگاه سیستان و بلوچستان تحصیل می‌کنند.

    او ادامه داد: چهار دانشکده الهیات و معارف اسلامی، تربیت بدنی، ریاضی و دانشکده اقتصاد بزودی به این مجموعه اضافه می‌شود.

    رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن رشته معماری به دانشکده هنر این دانشکده بنام "هنر و معماری" تغییر می‌یابد.

    وی اظهار داشت: مجوز قطعی ایجاد واحد بین‌المللی دانشگاه سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار نیز کسب شده که بزودی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های مدیریت آی تی، مدیریت سازه، امنیت شبکه و مهندسی گاز، علوم اقتصادی و مهندسی کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد می‌کند.

    اکبری بیان کرد: برخی از این رشته‌ها با همکاری دانشگاه بین‌المللی چابهار دایر می‌شود.

    وی اضافه کرد: پژوهشکده نانو فناوری در دهه فجر امسال راه‌اندازی شد و پژوهشکده‌های انرژی‌های نو، صنعت و معدن و بیوتکنولوژی هم در مراحل کسب مجوزند و مرکز سیستم‌های فازی نیز به پژوهشکده تبدیل خواهد شد.

    وی اظهار داشت: از بدو تاسیس تا سال ? 1380?در این دانشگاه ? 51?رشته کارشناسی، ? 31?رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکترا دایر بوده که در فاصله سالهای ? 81?تا ? 86?تعداد رشته‌های کارشناسی به ? 130?رشته، کارشناسی ارشد به یکصد رشته و دوره دکترا به ? 21?رشته افزایش یافته است.

    رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه با توجه به ? 26?شاخص وزارت علوم جزو دانشگاه‌های توسعه یافته به شمار می‌رود و هیاتهای ممیزه و امنا مستقل دارد.

    دکتر اکبری اظهار داشت: ? 205?مقاله اساتید و دانشجویان این دانشگاه از سال ? ???تاکنون در مجله‌های ? ISI?به چاپ رسیده، ? 16?نفر به فرصت مطالعاتی اعزام و ? 64?نفر نیز برای تامین اعضا هیات علمی بورسیه این دانشگاه شده‌اند که ? 39?نفر بورسیه داخل و ? 25?نفر خارج هستند.

    رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان وضعیت فرهنگی این دانشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ? 30?انجمن علمی در این دانشگاه فعالند و ? ???نشریه دانشجویی نیز منتشر می‌شود.

    وی بیان کرد: ساخت و تامین خوابگاه دخترانه که یکی از آنها نیز از محل اعتبارهای سفر مقام معظم رهبری ایجاد شده و همچنین خرید یک هزار و ?200? دستگاه یخچال برای تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی از اقدامهای انجام شده است.

    وی سرانه فضای سبز این دانشگاه را ? 35?تا ? 40?متر ذکر کرد و افزود: این در حالی است که متوسط کشور پنج متر است.

    او ادامه داد: توجه به ساختارهای فناوری آی‌تی از اولویتهای این دانشگاه است به طوری که ? 20?پایگاه رایانه در دانشکده‌ها و خوابگاهها و دو پایگاه بزرگ در محوطه دانشگاه ایجاد و راه‌اندازی شده است.

    اکبری گفت: در همین زمینه ? 560?دستگاه رایانه برای استفاده دانشجویان خریداری و نصب شده است.

    وی در خصوص همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه اظهارداشت: برقراری ارتباط و همکاری با دانشگاه‌های بلوچستان پاکستان، آی تی پاکستان، آپسالای سوئد از اقدامهای انجام شده دانشگاه سیستان و بلوچستان است.

    اکبری گفت: علاوه بر این، تفاهم نامه همکاری با رییس دانشگاه کراچی پاکستان از مهمترین دانشگاه‌های این کشور و دانشگاههای ژاپن، آلمان و کانادا امضا شده است.

    او بیان کرد: مقدمات امضا تفاهم نامه همکاری با دانشگاه دهلی نیز فراهم شده و دانشگاه سیستان و بلوچستان در صدد گسترش این نوع همکاری‌ها با دانشگاه‌های جهان است.

    وی افزود: این دانشگاه به عضویت اتحادیه دانشگاه‌های جهان در آمده و برای برگزاری نشست آینده این اتحادیه اعلام میزبانی کرده است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/12/13 :: ساعت 11:36 صبح )
    »» فرماندار: 30طرح راه‌سازی در خاش به بهره‌برداری رسید

    فرماندار خاش گفت: 30طرح راه‌سازی امسال در مناطق مختلف این شهرستان با اعتبار  50میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

    "رحمدل بامری" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:
    اکنون ? 450?کیلومتر از کل راههای اصلی و فرعی این شهرستان آسفالت است.

    او تاکید کرد: طرحهای راهسازی نقش مهمی در توسعه و آبادانی منطقه دارد.

    وی ادامه داد: از مجموع یک هزار و  500کیلومتر راه روستایی در شهرستان خاش  400کیلومتر آسفالته و بقیه خاکی و شنی است.

    بامری با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای دو بانده کردن محور خاش- سراوان در نظر گرفته شده، افزود: اکنون کارکنان راه و ترابری خاش در این زمینه فعال هستند.

    فرماندار خاش گفت: اجرا و تکمیل طرح ساخت کمربندی در مسیر سراوان، طرح راهسازی در مسیر مرز روتک و تکمیل و اجرایی شدن طرح بزرگراه اسکل آباد، گوهر کوه و بزمان از اولویت‌های مهم دولت در خاش است.

    بامری اجرا این طرحها را گامی مهم و موثر در توسعه و آبادانی منطقه و نیز تسهیل ارتباط مردم این شهرستان با سایر مناطق استان و کشور دانست



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/12/13 :: ساعت 11:18 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]